آموزش و یادگیری فینگر فود

این وبلاگ برای آموزش و یادگیری انواع فینگر فود های سرد و گرم و . . . می باشد.

آموزش و یادگیری فینگر فود

این وبلاگ برای آموزش و یادگیری انواع فینگر فود های سرد و گرم و . . . می باشد.

این وبلاگ برای آموزش و یادگیری انواع فینگر فود های سرد و فینگر فود های گرم و سالاد ها و دسر ها و در کل انواع فینگر فود ها بطور رایگان می باشد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

قطعا همه شما ته چین را می شناسید و با این غذای سنتی ایرانی خاطرات خوبی دارید. غذایی که طعم ایرانی دارد و زعفران داخل آن به شگفت انگیز شدن هرچه بیشتر این غذا کمک می کند. در این پست قصد داریم دستور پخت فینگر فود ته چین را به شما آموزش داده تا این غذای خوشمزه را با دیزاینی شیک تر سرو کنید.

این غذا به دلیل داشتن شکل زیبا و دیزاین شیکی که دارد می تواند در مهمانی های رسمی شما بهترین گزینه انتخابی باشد. دستور پخت فینگر فود ته چین : ته چین مرغ سه قسمت دارد. بخش لایه ضخیم تر و کلفت تر یا همان ته دیگ زعفرانی ، لایه میانی مرغ ریش شده و به همراه پیاز داغ برای عطر و طعم فوق العاده ، کره ، زرشک تفت داده شده ، خلال بادام و خلال پسته.

طرز تهیه فینگر فود ته چین قالبی و تک نفره

قالبی ( بسته به تعداد مهمانان مراسم شما ) 8 نفره ، 12 نفره و 2 طبقه
تک نفره در قالب های مافین
زمانی که ته چین شما پخته می شود ، آن را در ظرف مورد نظر خود بر می گردانید قسمت طلایی رنگ و برشته شده ته دیگ ته چین شما به سمت بالا قرار می گیرد که برای دیزاین و تزئین شیک و جذاب آن می توانید زرشک و خلال بادام را به طور جداگانه با مقداری کره تفت دهید ، با استفاده از قالب های متنوعی در بازار موجود است به شکل گل ، دایره و … دیزاین کنید.

تهیه ته چین مرغ قالبی
طرز تهیه ته چین مرغ فینگر فود

در انتها دور برای دور ته چین نیز می توانید از گل محمدی و کمی خلال پسته نیز استفاده کنید. ته چین مرغ شما با زیباترین شکل و خوشمزه ترین طعم حاضر است. میل کنید! اگر برای یک وعده اصلی غذایی مهمان دارید می توانید یک سینی فینگر فود گرم تهیه نمایید که یکی از گزینه های آن فیتگر فود ته چین مرغ باشد هم میز غذای شما را زیبا می کند هم به دلیل پر حجم بودن آن در کنار 2 الی 3 مدل فینگر دیگر می تواند مهمان شما را سیر نماید.
معمولا برای طرز تهیه ته چین مرغ فینگر فود در سینی های فینگر فود گرم می توانید برای مراسم خود ، فینگر اسپیرینگ رول گوشت ، پیراشکی را انتخاب نمایید. و اگر مهمانی شما خیلی رسمی است در کنار اینها به شما پیشنهاد می کنیم دلمه برگ را نیز اضافه کنید.
فینگر فود ته چین مرغ جز دسته فینگر های سنتی است. فینگر های سنتی شامل موارد زیر می شود :
ته چین
دلمه برگ مو
دلمه بادمجان و فلفل
کوفته تبریزی

طرز تهیه ته چین مرغ فینگر فود
تهیه ته چین مرغ تک نفره

قسمت نهایی یک لایه دیگر از برنج زعفرانی روی مواد اضافه می کنیم.جالب است بدانید در بخش شمالی کشور ما ته چین به شیوه های مختلفی پخته می شود که از لحاظ طعم و شکل بسیار متفاوت تر است. به عنوان مثال در این مناطق از انواع ته چین های پر طرفدار می توان به ته چین اردک و غاز اشاره کرد. علت تفاوت هم استفاده از رب ازگیل و رب آلوچه در این نوع از ته چین است.
انواع مختلف ته چین برای طرز تهیه ته چین مرغ فینگر فود :
ته‌ چین مرغ
ته‌ چین گوشت
ته‌ چین گوشت و بادمجان
ته‌ چین اسفناج
ته چین ماهی
پخت ته چین هم در فر امکان پذیر است هم در قابلمه بر روی اجاق گاز. برای تهیه فینگر فود ته چین مرغ بهتر است از قبل مرغ را طعم دار کرده و آن را پخته تا طعم و بوی بد آن از بین برود. سپس آن را ریش ریش کنید. برنج آبکش شده را با ماست پر چرب ، زعفران ، روغن مایع ، تخم مرغ و خیلی کم هم گلاب مخلوط کنید .

اگر در طرز تهیه ته چین مرغ فینگر فود و تدارک یک شام رسمی مانند جشن نامزدی یا بله برون هستید خواهان چیدن یک میز شام شیک و خوشمزه ، می توانید با توجه به تعداد مهمانانتان 2 یا 3 عدد ته چین مرغ دو طبقه با یک تزئین شیک و زیبا انتخاب کنید که در دو طرف میز شام خود قرار دهید. یک شام رسمی و شیک.

طرز تهیه ته چین مرغ
ته چین مرغ قالبی

بهتر است در کنار این ، یک سینی از فینگر فود های سرد را نیز انتخاب کنید که شامل کیک مرغ تک نفره ، راتا ( پسته یا بادام ) ، کرپ مرغ و رول کلاسیک کوکو سبزی هم از جهت هارمونی رنگ ها و هم دیزاین زیبای این غذاها مخصوصا با آن شکوفه های رنگی زیبایی که رویشان زده شده است می تواند شما را در آماده سازی یک شب به یاد ماندنی و خاطره انگیز یاری نماید. همچنین قرار دادن یک سینی زیبا از دلمه برگ مو که آن را هم باید با توجه به ذائقه مهمانان خود که ترش دوست دارند یا ملس ( با سرکه شیره باشد یا معمولی ) نقش مهمی می تواند در زیبایی میز شام شما بگذارد. 2 ظرف سالاد سزار با مرغ های گریل شده و طعم دار ، نان های سیر گریل شده و ترکیب سس بالزامیک و پارمسان میز شام را تکمیل می کند.

طرز تهیه ته چین مرغ فینگر فود

برای طرز تهیه ته چین مرغ فینگر فود ، مقداری از این مواد را در کف ظرف یا قالب مورد نظر خود بریزید سپس مرغ ریش شده و خلال ها و … را بریزید در انتها مابقی برنج زعفرانی را افزوده و ظرف خود را بر روی شعله گاز یا داخل فر قرار می دهید. اگر از شعله گاز استفاده می کنید بر روی شعله ملایم به 30 دقیقه زمان نیاز دارید تا ته چین شما آماده شود.
اگر از فر استفاده می کنید توجه داشته باشید که حتما روی قالب خود را با فویل بپوشانید ، با 160 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه زمان لازم دارید. ته چین مرغ غذایی است که در عین خوشمزگی و طعم لذیذی که دارد سرشار از پروتئین و ویتامین ها است. یک وعده غذایی اصلی و پر منفعت به عنوان ناهار یا شام برای خانواده دلبند شما.
برنج موجود در ته چین دارای ویتامین B1 است که از دسته ویتامین های ضروری بدن می باشد. گوشت مرغ مصرفی نیز شامل پروتئین بالایی ست. ماستی که در ته چین استفاده می کنیم ، منبع کلسیم است. همانطور که می بینید در کنار خوشمزگی یک غذا چقدر مقوی و مفید نیز می تواند باشد. ته چین مرغ در دسته فینگر فود های گرم قرار می گیرد.

در آخر شما می توانید این غذای خوشمزه را با ترکیبی از غذا های سنتی میل کنید، برای مثال می توانید کنار غذا از ماست خیار یا حتی سالاد شیرازی استفاده کنید و می توانید کیک مرغ نیز کنار این غذا داشته باشید یا حتی ترکیب دلمه برگ مو در کنار این غذا ترکیبی فوق العاده می شود و به عنوان دسر می توانید برای ایجاد تنوع از دسر های فرنگی مانند ژله یا کرم کارامل استفاده کنید.

 

 

 

نظرات (۱)

دستور خوبی بود. درست کردن ته چین خیلی آسون و راحته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی